Аз обичам България

Аз обичам България
България - моята родина
"АЗ ОБИЧАМ БЪЛГАРИЯ" е българска телевизионна игра, в която двама капитана с по трима души в отбор се борят за победа. Въпросите са свързани единствено и само за България, защото по този начин доказваме колко много обичаме и уважаваме българската държава.
Участват 2 отбора от по 4 души. Отборите са с капитани Юлиан Константинов и Андрей Слабаков. Останалите трима във всеки отбор се сменят за всеки епизод, като обикновено са подбрани от една възрастова група. Екипите се състезават помежду си, като в различните кръгове се печелят различни точки. Победител е отборът, който е събрал повече точки. Наградата обикновено е продукт от българско производство.
КРЪГОВЕ:
Музикална задача - Оркестърът в студиото изсвирва мелодия на популярна българска песен. Който пръв се сети името на песента и нейния изпълнител, трябва да натисне бутона. Ако е отговорил правилно съответния отбор получава 2 точки, ако не - точките автоматично отиват в другия отбор. Музикална задача има след всеки кръг.
Кръг 1 - Кино (надпревара)
Участниците отговарят на въпроси, свързани с българското кино. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 2 - Интернет (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с интернет. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 3 - Телевизия (надпревара)
Участниците отговарят на въпроси, свързани с българската телевизия. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 4 - Театър (надпревара)- Участниците отговарят на въпроси, свързани с българския театър. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 5 - Спорт (над
превара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българския спорт и спортните успехи. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 6 - Изобразително изкуство (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българското изобразително изкуство. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 7 - Мода (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българската мода. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 8 - Митология (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с митологията. Всеки верен отговор носи 2 точки.

Кръг 9 - Музика (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българската музика. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 10 - Литература (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българската литература. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 11 -  Религия (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с религията, която изучават всички за обща култура по света. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 12 - Традиции (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българските традиции. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 13 - Кулинария (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българската кулинария. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 14 - Забавно (надпревара) - Участниците отговарят на така наречените "забавни" въпроси. Всеки верен отговор носи 1 точка.
Кръг 15 - Философия (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, с които трябва да философстват. Отговорите трябва да се обмислят добре, преди да се кажат. Ако са правилни се дават по 2 точки.
Кръг 16 - Биология (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с биологията. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 17 - Астрономия (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с астрономията. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 18 - Български език (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с българския език. Всеки верен отговор носи 1 точка.
Кръг 19 - Отново на училище - Играта се играе отделно за всеки отбор. Участниците отговарят на въпроси по учебни предмети, изучаващи се от 3 до 7 клас в училищата. Всеки верен отговор носи 2 точки.
Кръг 20 - Бесеница
Всеки отбор трябва да разгадае една 9- или 11- буквена дума, в която има отворена само 1 буква. За да отворят още букви, участниците отговарят на въпроси - за всеки по 2. Ако дадат верен отговор получават нова буква и 1 точка. След последния, 8 въпрос, за всеки отбор, ако успеят да познаят думата - печелят още 3 точки.
Кръг 21 - Жълтини
Капитанът и още един участник от отбора си слагат слушалки, за да не чуват историята. Един от участниците получава измислена история. В историята има 10 ключови думи. Той я прочита на другия участник без слушалки, който трябва да запомни ключовите думи. Тогава участникът, без слушалки, разказва по спомен историята на един от участниците със слушалки. Участникът, който си е махнал слушалките разказва историята на капитана. Накрая капитанът разказва историята, като се стреми да каже повечето ключови думи.
Кръг 22 - Гатанки - Играта се играе отделно за всеки отбор. Участниците трябва да разгадават различни гатанки. За всяка вярно разгадана гатанка се дава по 1 точка.
Кръг 23 - Големина - Играта се играе отделно за всеки отбор. По дадени теми капитаните на отборите трябва да подреждат знанията си, като имат право да взимат помощ от участниците в собствения им отбор. За правилно подредена по големина тема се дават 6 точки.
Кръг 24 - Тийн (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с тийнейджърската възраст при всеки човек. Всеки верен отговор носи 1 точка.
Кръг 25 - На простора шум се вдига
 Участниците трябва да закачат на простора отговорите на задачата. Задачата обикновено е да подредят по важност дадените отговори.
Кръг 26 - Растения и животни (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, свързани с многобройния и различен свят на растенията и животните. Всеки верен отговори носи 2 точки.
Кръг 27 - Шуми,шуми Марица - Играта се играе отделно за всеки отбор. Участниците трябва да отговарят на въпроси, свързани с великата българска история. Всеки верен отговори носи 1 точка.
Кръг 28 - Прочути сънародници
Всеки капитан получава имена на популярни личности и има 2 минути, в които с различни асоциации и факти за тези хора ще подскаже на съотборниците си, за да могат те да познаят имената им. Капитанът няма право да назовава самото име или части от него.
Кръг 29 - Кръстословица - За всеки отбор е дадена кръстословица с по 10 думи. Водещият прочита всяко едно условие или значение на думата за първото, второто... десетото поле. Всяка позната дума носи 2 точки.
Кръг 30 - Любопитни факти (надпревара) - Участниците отговарят на въпроси, които съдържат в себе си любопитни факти. Всеки верен отговор носи 1 точка.
Кръг 31 - Пословици и поговорки (надпревара) - Водещият прочита донякъде българска пословица или поговорка, а участникът или капитанът трябва да я довърши. Всяко успешно довършване носи 2 точки.
Кръг 32 - Уста моя, враг мой - Двама участници от всеки отбор по избор застават в гръб, като единият е с плътно завързани очи. Той задава въпроси на човека, който е гърбом в него, като има право да отговаря само с "да" или "не". До известната личност са дадени ключови думи, които играчът със затворени очи по някакъв начин не трябва да споменава, макар и да не знае кои са те. Ако спомена една ключова дума му се маха една точка. Целта е накрая да познае коя е личността с максимално повече ключови думи. При позната личност се дават 2 точки, а една ключова дума е равна на 1 точка.
Кръг 33 - Залози
Всеки отбор прави залог от точки. Водещият има списък с определения брой верни отговори - те могат да бъдат синоними на думи, заглавия на стихотворения на известен автор и тн. Участниците трябва да познаят толкова отговори, колкото точки са заложили. Времето на играта е 1 минута и половина. Ако отбора не може да изброи толкова отговори, колкото точки са заложили, заложените точки отиват автоматично в другия отбор.
Кръг 34 - Куиз - В този кръг повечето въпроси не са свързани с българската държава. Времето е 6 минути. Участниците трябва да отговарят на въпроси. Всеки верен отговор носи 1 точка.
Кръг 35 - Рожден ден
Участникът в студиото, който е с най-близка рождена дата, до деня на записа на предаването получава подарък - бомба. Времето за игра е 3 минути и 13 секунди. Рожденикът получава подаръка-бомба и трябва да отговори на въпрос, ако е отговорил правилно предава подаръка на играча в ляво. Всеки верен отговор носи по 1 точка на съответния отбор. Когато бомбата гръмне, който я държи губи всиките си точки спечелени за отбора в този кръг.
Кръг 36 - Колелото
На колелото има сектори с цифри от 1 до 50, които значат точки. Водещата задава 22 въпроса, по 11 на всеки отбор. При верен отговор, капитанът върти колелото. При грешен - правото да върти отива в другия отбор. Всяко число, на което спре колелото, ще бъде прибавено във формата на точки към резултата на отбора. Въпросите са с отговор процент на базата на проучване, направено специално за предаването. Отборът, към който е въпросът отговаря с процент. Другият отбор казва съответно дали според тях процентът е по-голям или по-малък.